Huidboek van Jetske Ultee

Op door Patrice van Schuppen

Dan eindelijk het boek gelezen van Jetske Ultee, Huidboek genaamd. Prachtige layout, sympathiek ogende vrouw, iets teveel fotografie met oneliners maar ik ben het volledig eens met wat ze schrijft. Het lijkt op de filosofie van dr. Obagi uit Florida die zijn lijn (OBAGI Medical) al meer dan 20 jaar geleden met succes uitbracht en wiens producten ik al 2,5 naar tevredenheid gebruik. Ik heb dus de moisterizer via de webwinkel van Jetske Ultee besteld; ‘ de echte mooimaker’ en ben gaan smeren. De prijs is aantrekkelijk en ‘zij’ moet dan toch echt weten wat werkt!

Jammer trouwens dat ze er zo op hamert dat je alleen naar een huidtherapeut moet gaan die onder supervisie werkt van een dermatoloog. Zeker als je nagaat dat je via een paar doodeenvoudige vragen op haar website zelf je huid kan verbeteren?! Daar komt helemaal NIEMAND aan te pas! Maar goed, ik smeer rustig door. Ik begin na 2 weken toch een bepaalde glans te verliezen en onder de douche merk ik dat er een zacht smeersel loslaat van mijn gezichtshuid. Ik ben geen onderzoekster maar het voelt voor mij minder prettig. Nadat ik een toename van mee-eters op mijn kin ontdek, haak ik af. Terug naar OBAGI en in dit geval ‘Zo Medical’ van dr. Obagi. Na een week zie ik mijn huid weer opknappen. Gelukkig!

Ben toch benieuwd naar haar verdere producten en dus stuur ik een mail dat ik haar productlijn misschien wel in de praktijk zou willen voeren. En het antwoord verbaasde mij niet: nee, op dit moment alleen beschikbaar via de kliniek.

Eigenlijk is dit gewoon een prachtig marketingplan. Net zoals Paula’s Choice in Amerika. Men neme een mooie onderzoekster die je een sympathiek boek laat schrijven. Laag drempelig met de ‘Groetjes van Jetske’. ‘Ze’ wint het vertrouwen want ‘ze’ heeft alles onderzocht en daarna komt ‘ze’ met haar eigen productlijn die alleen bij haar te verkrijgen is. Oh ja , ‘ze’ is in dit geval gewoon de Velthuis Kliniek. Het is maar dat u het weet.

"groetjes" Patrice